Pe timp de iarna, este inevitabil ca masina sa nu fie afectata de schimbarile atmosferice. Se va depune un strat de zapada dupa prima ninsoare, sau se va depune gheata pe parbriz, vor ingheta si incuietorile si unele piese din masina. Insa pornirea masinii pe perioada iernii nu este o provocare atat de mare cum este curatarea acesteia de gheata si de zapada.
Zapada poate fi curatata simplu cu un faras de plastic. Aceasta este o metoda buna si nu prea. Daca soferul nu este atent, poate sa zgarie vopseaua sau sa deterioreze caroseria. Este indicata metoda farasului numai atunci cand stratul de zapada este foarte mare. se va dovedi extrem de util pentru zapada depusa pe capota, portbagaj si plafon.
Pentru a curata zapada este necesara si o maturica sau o perie, mai ales cand zapada este moale si soferului ii este teama ca ar putea provoca ceva daune cu farasul. Farurile, oglinzile, parbrizul, luneta, geamurile si placutele de inmatriculare pot fi curatate cu peria. Soferii sunt sfatuiti sa investeasca in sprayuri antiinghet pentru parbriz si portiere.
Mare atentie la uneltele de curatare a zapezii de pe masina pentru ca unele pot dauna caroseriei!
Lichidul de parbriz de iarna este foarte important pentru ca acesta va ajuta la dezghetarea masinii si va cotribui la incalzirea habitaclului mult mai rapida. Un alt sfat important este ca soferii sa nu foloseasca racleta si sa nu forteze stergatoarele pana parbrizul nu este dezghetat complet. In plus, zapada de pe plafonul masinii trebuie data la o parte complet pentru ca, la o franare mai brusca, soferul risca sa vina toata pe parbriz. In plus, zapada si gheata de pe faruri si stopuri este foarte importanta. Gheata este mai anevoioasa decat zapada insa participantii la trafic trebuie sa vada in mod clar ce intentii au soferii.
In concluzie, soferii trebuie sa fie pregatiti pentru orice fel de provocari mai ales pe perioada iernii cand zapada si temperaturile foarte joase pot da planurile peste cap oricui.