Chiar daca masina se afla in cele mai bune conditii, soferul are datoria de a face mici verificari inainte de a pleca la drum. In felul acesta, pot fi sesizate micile probleme aparute peste noapte si pot fi rezolvate simplu si rapid fara sa existe riscul producerii unui accident nedorit.
Anvelopele trebuie sa fie periodic umflate cu atentie pentru ca au tendinta de a pierde aer ceea ce duce la o destabilizare a unghiului de fuga. Soferii trebuie sa acorde o atentie sporita acestui aspect inainte de a porni la drum, in special in cazul unei calatorii mai lungi.
O vizita periodica la centrele de vulcanizare ar trebui sa devina o prioritate pentru orice sofer responsabil.
Iarna insa regulile stau un pic mai diferit din cauza temperaturilor mult mai scazute. Presiunea anvelopelor trebuie sa fie in permanenta cu 0.2 bari mai mare decat in timpul sezonului cald in asa fel incat soferii sa se bucure de un grad mult mai ridicat de manevrabilitate.
Cel mai important indicator al uzurii este insa banda de rulare care poate spune cu exactitate daca anvelopele mai pot fi sau nu folosite cu incredere o perioada mai indelungata de timp. Nivelul de uzura al gumelor nu trebuie sa fie la acelasi nivel cu indicatorul de uzura. In cazul in care soferul se confrunta cu o astfel situatie, anvelopele trebuie schimbate cat mai urgent. Cei care nu se pricep la o astfel de analiza pot oricand sa apeleze cu incredere la vulcanizarile specializate intalnite peste tot in drum.
Este important de precizat faptul ca Politia Romana ii pedepseste aspru pe conducatorii care circula cu anvelopele uzate prin aplicarea unor pedepse usturatoare. Riscul la care acestia se supun este imens, punand in acelasi timp in pericol viata celorlalti participanti la trafic. Exista anumite standarde pe care soferii trebuie sa le respecte in ceea ce priveste adancimea de profil si anume: 1.6 mm in timpul verii si 4 mm in timpul iernii atunci cand conditiile meteorologice sunt mult mai aspre.