Auzim din ce in ce mai mult despre plangeri din partea persoanelor care inchiriaza, cu privire la problemele cu companiile de inchirieri auto, decat legate de orice alte servicii. Cel mai adesea, acestea se refera la tactici agresive de vanzari si o serie intreaga de taxe suplimentare atat la birourile de preluare, cat si la birourile de predare. Cea mai mare problema a unei contestatie este costul asigurarii suplimentare daca deteriorati masina in timp ce se afla in grija voastra, dar exista si multe altele, cum ar fi taxa de combustibil, costul suplimentar pentru soferi mai tineri, scaune pentru copii si asa mai departe.
Intrebate despre acest comportament, companiile sustin ca trebuie sa aduca venituri suplimentare, in timp ce ratele de inchiriere au fost duse sub costurile de operare de catre concurenta, pentru a putea fi prezentate in topul tabelelor “best buy” ale site-urilor de comparare a preturilor.
Acesta este un model de afaceri nebun, care duce la suparari si reprezentari false. Au disparut zilele in care clientii puteau sa-si prezinte pur si simplu voucherul, sa semneze un acord direct si sa preia masina. In schimb, totul sa transformat intr-o batalie a vointei la biroul de inchiriere.
Obtinerea contractului inainte de semnare poate fi dificila.
Exista cazuri care relateaza ca dupa introducerea PIN-ului al cartii de credit, persoanele in cauza sunt rugate sa semneze electronic. Numai dupa aceea pot fi prezentate hartiile de inchiriere fara sa fi vazut contractul si sa il puteti citi si accepta.
O companie de inchiriere de masini trebuie sa ofere rate rezonabile, competitive. Aceasta ofera informatii specifice unei tari (o raritate) care prezinta diferite excese, termeni si conditii locale si orice conditii extra. De asemenea, aceasta trimite clientului o factura daca se constata daune dupa intoarcere, in loc sa se deduca in mod socant o suma inexplicabila din cartea de credit lasata ca garantie.
De asemenea, politica de combatere a consumului fara plata, in cazul in care platiti in avans pentru un rezervor complet de benzina si returnati masina cat mai aproape de gol, este neplacut, deoarece clientul plateste de multe ori dublul pretului la pompa si nu utilizeaza tot combustibilul.
Companiile bune de inchiriere a masinilor vor oferi intotdeauna o optiune completa de plata – acest lucru poate duce la cresterea costului de baza al inchirierii.
O firma buna de inchiriere de masini va asigura acoperirea daca, de exemplu, masina este deteriorata prin lovirea unei pietre pe sosea sau daca se aluneca pe un drum alunecos si se loveste un zid. Pe de alta parte, alte companii vor incerca sa pretinda neglijenta din partea soferului si sa perceapa costul total al unor asemenea daune.