Pentru ca masina sa mearga bine, pentru ca soferul sa nu intampine dificultati pe soselele foarte aglomerate, este bine ca schimbul de ulei sa fie facut la timp. Fiind una din cele mai importante operatiuni de intretinere a autovehiculelor, schimbul de ulei trebuie facut o data pe an sau la fiecare 10000 de kilometri parcursi, in functie de recomandarile producatorului. In plus, soferii trebuie sa tina cont ca siguranta lor si a celorlalti pasageri si participanti la trafic este foarte importanta, iar daca uleiul nu este schimbat, traficul este aglomerat, motorul este suprasolicitat, cu siguranta nimic bun nu va iesi din aceasta combinatie nefasta.
Provocarile schimbului de ulei la masina
Inainte de a alege tipul de ulei pe care urmeaza sa il foloseasca pentru propriul autoturism, conducatorii auto trebuie sa ia o decizie inteleapta in acest sens. Asadar, trebuie consultata cartea tehnica sau manualul de intretinere al masinii, unde pot fi gasite informatii relevante despre ce tip de ulei accepta. De regula producatorii recomanda mai multe uleiuri, in functie de gradul de vascozitate. Pentru soferii care au un buget limitat in alegerea si achizitionarea uleiului, exista varianta uleurilor conventionale sau semi-sintetice, insa cel mai ridict grad de protectie il ofera uleiurile full sintetice.
O fata cu schimbarea uleiului se vor schimba si filtrele de ulei pentru evitarea degradarii uleiului proaspat inlocuit. In cazul in care filtrul de ulei nu este schimbat, atunci apar repercursiuni asupra stilului de condus si poate duce la uzura motorului, la un consum ridicat de combustibil si la o presiune scazuta a uleiului. Pe langa schimbarea filtrului de ulei, conducatorul poate decide si schimbarea filtrului de aer si de polen pentru a asigura o protectie optima si longevitate superioara a masinii.
Un schimb de ulei costa cateva zeci de lei insa poate fi realizat si in confortul propriului garaj de catre conducator numai dupa ce acesta s-a interesat foarte bine despre implicatiile si etapele schimbului de ulei.