Informatii importante despre antigel si uleiul de motor

Schimbul de ulei sau de antigel reprezinta una dintre cele mai simple sarcini si operatiuni pentru un proprietar de autoturisme – cel putin in teorie. In practica, foarte multi conducatori auto nu cunosc cele mai elementare lucruri referitoare la acest subiect si doar din auzite stiu ca cele doua lichide, esentiale in functionarea unui motor, necesita o atentie deosebita. Specialistii recomanda proprietarilor de autoturisme sa ia in serios aceasta problema, sa achizitioneze cele mai bune produse in acest sens si sa cunoasca riscurile la care se expun in cazul in care nu respecta aceste reguli.

Importanta antigelului si a uleiului de motor

Antigelul are proprietati anti-corozive care ajuta la protejarea sistemului de racire si asigura buna functionare a sistemului pentru perioade lungi. Antigelul nu ingheata in sezonul rece, comparativ cu apa, care se poate folosi numai in situatii de urgenta si pentru perioade scurte de timp. Antigelul are un pret accesibil si nu trebuie sa fie schimbat des.

Pe langa faptul ca rezista la temperaturi scazute, antigelul protejeaza sistemul de racire, prin proprietatile anti-corozive pe care le are. De aceea, specialistii recomanda folosirea antigelului inclusiv vara, deoarece protejeaza impotriva ruginei si creste temperatura de fierbere a lichidului de racire. In cazul in care nivelul lichidului de racire scade, temperatura motorului poate creste rapid, asa incat sunt necesare verificarea periodica a nivelului antigelului si completarea acestuia in cazul in care nivelul este sub limita recomandata.

Uleiul de motor este special utilizat pentru a unge partile in miscare dintr-un motor cu combustie. Sarcina acestuia este de a usura procesul de frecare dintre piesele metalice, de a curata interiorul motorului, de a izola si de a combate rugina. Folosirea uleiului ajuta si la racirea motorului, la izolarea partilor interne ale acestuia si la combaterea ruginii. In cazul in care proprietarul autoturismului nu schimba la timp uleiul, motorul se va uza foarte repede, existand posibilitatea de a se gripa. In plus, filtrul se va infunda si va fi absorbit in componentele sistemului de ungere.

Leave a Reply

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.