Productia de automobile este una dintre cele mai durabile activitati industriale din Europa, furnizand milioane de locuri de munca, miliarde de euro in investitii si reprezentand o mare parte din exporturile continentului, motiv pentru care se urmareste constant extinderii activitatii prin furnizarea de statistici regulate si actualizate.
Vanzarile europene pentru marca Audi, spre exemplu, au crescut constant in fiecare an din 2009 pana in prezent. Ca urmare, marca a adaugat aproape 1,5 puncte procentuale din cota de piata in perioada respectiva. Acesta este rezultatul unei linii in crestere, care umple toate nisele si creeaza altele noi in segmentul premium al pietei.
De exemplu, subcompactul Audi A1 a fost introdus in 2009 si a adaugat aproape 100.000 de vanzari anuale de masini la totalul Audi, incepand cu 2011. Apoi, in 2010, Audi a introdus A7, un coupé de lux, cu patru usi, pentru a concura cu Mercedes-Benz CLS. Ambele modele au avut vanzari similare in 2011 si 2012, dar, din 2013, A7 a ramas in spatele CLS in vanzari, deoarece Mercedes a lansat versiunea Shooting Brake. Introducerea modelului sportiv de top RS7 nu a reusit sa egaleze cifrele.
Dacia a profitat de trecerea de la varianta premium la costurile reduse in timpul crizei economice, fapt pentru care cota de piata a Daciei a crescut aproape in fiecare an, din 2009 pana in 2014, cu exceptia unei mici scaderi in 2011, din cauza lipsei de produse noi. Dupa un 2014 in plina expansiune, cu un alt volum record, datorita modelelor noi si actualizate, brandul francez-roman a crescut din nou in 2015, dar mai lent decat piata generala, si a depasit piata in 2016, atingand vanzari impresionante pana in prezent.
Cota de piata europeana a brandului Ford a scazut in fiecare an din 2009 pana in 2016, la fel ca majoritatea celorlalte marci europene mainstream, precum Fiat, Citroën si Opel, deoarece preferintele clientilor s-au orientat catre premium sau low-cost. Drept urmare, marca a pierdut peste un punct procentual intreg intre 2011 si 2016. Vanzarile Ford au crescut usor in 2014 si 2015, dar mai putin decat piata generala, provocand o alta pierdere a cotei de piata si pierzandu-si pozitia de a doua cea mai vanduta marca auto din Europa in fata celor de la Renault.