Tot ce trebuie sa stii despre anvelopele de iarna

Anvelopele de iarna sunt anvelope concepute special pentru a conduce in conditii de siguranta la temperaturi sub 7 ° C, indiferent daca drumul este inzapezit sau nu. Acestea sunt identificate prin marcaje speciale, M + S si / sau 3PMSF, situate pe peretele lateral al anvelopei.

Caracteristicile anvelopelor de iarna

  • Protectoare

Banda de rulare a anvelopelor de iarna este usor de recunoscut, deoarece prezinta mai multe fante adanci. De obicei sunt cunoscute sub numele de „lamele”. Aceste lamele (caneluri) situate pe banda de rulare a anvelopelor ofera performante optime pe teren uscat, umed, inzapezit si inghetat.

Anvelopele de iarna au o tractiune mai buna decat anvelopele de vara la temperaturi sub 7 ° C, deoarece sunt proiectate astfel:

  • au de 10 ori mai multe lamele;
  • au lamele 3D autoblocante de-a lungul intregii adancimi a benzii de rulare, care imbunatatesc manevrabilitatea atunci cand se circula pe drumuri inghetate;
  • adancimea benzii de rulare este cu 10% mai mare si ofera flexibilitate pe drumurile alunecoase.

Materiale specifice

Anvelopele de iarna difera de cele de vara in ceea ce priveste compozitia chimica a cauciucului. Acesta este selectat pentru a ramane moale chiar si la temperaturi scazute, crescand aderenta sa pe suprafete alunecoase (pe ploaie, zapada sau gheata). La temperaturi scazute (sub 7 ° C) cauciucul de pe anvelopa de vara se intareste si interfereaza cu capacitatea lui de a prinde solul. Compozitia unica a anvelopelor de iarna le permite sa ramana elastice si sa ofere o tractiune eficienta pe suprafata drumului.

De ce trebuie echipata masina cu anvelope de iarna?

Eficienta anvelopelor de vara scade considerabil la temperaturi mai scazute. Cauciucul intarit ca urmare a temperaturilor mai scazute duce la o aderenta slaba pe sosea. De aceea, se recomanda schimbarea anvelopelelor de indata ce temperatura incepe sa scada sub 7 ° C.

Dezvoltate pentru cerintele conducerii de iarna, anvelopele de iarna sunt fabricate din materiale care se adapteaza la frig. Indiferent daca este pe teren uscat, umed, inzapezit sau inghetat, cauciucul este elastic, combinat cu benzi de rulare adanci si asigura o mai buna aderenta la suprafata. Astfel manevrabilitatea pe drum este optimizata, iar distanta de franare este redusa.

Leave a Reply

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.