De la chip-uri incorporate la senzori de tensiune, trenul de transmisie in vehicule devine la fel de conectat ca si circuitele de bord. Ansamblurile de roti/ anvelope/ rulmenti au sisteme sofisticate de monitorizare si acum vor raporta si vor inregistra in timp real. Acestea sunt importante pentru siguranta, dar si pentru durabilitate si urmarire. Oricine a vazut benzile de cauciuc alungite de la anvelopele de camioane de-a lungul cailor rutiere este constient de faptul ca o cantitate mare de cauciuc si alte materiale este consumata zilnic.
Natiunile au acum alte cerinte – cauciucul natural sa fie monitorizat de la sursa la reciclator. Utilizarea petrolului va continua sa fie controversata, fie in cazul motoarelor pe benzina, fie pentru a produce anvelope. O mai buna etichetare a pneurilor va contribui la acest proces si va aduce mai multe detalii in ceea ce priveste valoarea, coerenta si fiabilitatea anvelopei.
Se estimeaza ca mai putini oameni isi vor conduce propriul vehicul in deceniile urmatoare. Acestia vor opta pentru partajarea calatoriilor, transportul public si vehiculele nemotorizate. De asemenea, este de asteptat ca utilizarea vehiculelor comerciale mari sa creasca. Camioanele continua sa conduca transportul marfurilor in intreaga lume. Utilizarea masinilor comerciale off-road va creste, de asemenea, fermele mai mari, care utilizeaza mai putini oameni si mai multe masini, recoltarea in paduri si campurile din ce in ce mai automatizate si construirea de proiecte utilizand mai multe masini.
Acest lucru va creste exponential utilizarea anvelopelor mai mari. Acestea sunt anvelopele care sunt resapate in mod repetat pentru a economisi cantitati mari de bani si materiale. Sursa si trasarea fiecarei anvelope va deveni mai importanta pentru ecologisti, companii de transport, constructorii si operatorii de transport public.
“Obiectivul principal al regulamentului privind etichetarea anvelopelor este de a spori eficienta economica si de mediu, precum si siguranta transportului rutier prin promovarea unor pneuri eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil si a zgomotului exterior de rulare scazut”.
Trasabilitate si aprovizionare
Lantul de aprovizionare pentru anvelopele de cauciuc este monitorizat indeaproape, deoarece implica paduri, una dintre cele mai importante resurse naturale din lume. Plantarea cauciucului este dezvoltata cu zero defrisari nete. Zeci de ani in urma, companiile de cherestea au inceput un plan de plantare si cultivare a copacilor cel putin egale cu suprafata de copaci pe care o taiau.