Aerul conditionat pe timpul verii este foarte important pentru numerosi soferi si este cel care ii ajuta sa ramana concentrati si sa se simta bine la volan. Uneori insa, se poate intampla ca aerul conditionat sa nu mai functioneze exact atunci cand este cea mai mare nevoie de el. De obicei, este vorba despre lipsa freonului, care poate da mai multe simptome specifice.
-
Masina nu mai raceste aerul
Atunci cand prin gurile de aerisire nu mai iese aer rece nici macar in momentul in care aerul conditionat este dat la maximum, inseamna ca este posibil sa se fi terminat freonul. Desigur, pot fi mai multe motive pentru care aerul conditionat nu mai merge, insa cel mai comun dintre ele este lipsa freonului. Daca aerul care vine prin gurile de aerisire este mai slab decat de obicei, inseamna ca este posibil ca ceva sa se fi infundat undeva sau poate fi de vina compresorul.
-
Masina raceste foarte greu aerul
De obicei, de la pornirea aerului conditionat si pana cand aerul vine rece prin gurile de aerisire trece maxim un minut, poate doua – in zilele foarte calduroase. Daca masina raceste foarte greu aerul este posibil ca de vina sa fie lipsa de freon, caz in care se recomanda in primul rand o vizita la service. Pot exista si alte motive cum ar fi anumite elemente infundate sau filtrele murdare, insa cel mai comun motiv este freonul – mai exact lipsa acestuia.
-
Sub masina raman pete cu un miros intepator
Mirosul intepator de sub masina poate fi cauzat si de antigelul care se scurge, dar daca petele de sub masina sunt corelate cu o instalatie de aer conditionat care functioneaza deficitar este foarte posibil ca acela sa fie freon. Indiferent ce ar fi, petele de pe asfalt pot fi mirosite, dar in cazul in care nu au niciun miros, se recomanda ca soferul sa evite sa testeze si gustul, chiar daca este tentat, pentru ca freonul este toxic. In cazul in care ceea ce curge nu are niciun miros, este posibil sa fie apa din instalatia de aer conditionat, generata de condensul format.