Istoria brandului Volkswagen

Succesul incredibil al celebrului Beetle poate fi explicat in special prin campanii de publicitate care au ramas in istorie si care au permis brandului Volkswagen sa dobandeasca rapid notorietate la nivel mondial.

Detalii nestiute despre evolutia brandului Volkswagen

Volkswagen este o companie care ar fi putut fi uitata fara contributia unui ofiter englez in varsta de 29 de ani, Charles Radclyffe, care a salvat prima fabrica a marcii la sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Fara el si fara sprijinul armatei britanice, publicul nu ar fi cunoscut niciodata legendarul Beetle, faimosul combi Volkswagen, dar nici modelele Golf, Passat sau Polo.

Compania a fost fondata la Berlin in anul 1937, Volkswagen fiind un model de automobil economic imaginat de Adolf Hitler si de inginerul Ferdinand Porsche la mijlocul anilor 1930, de unde si semnificatia numelui sau care inseamna „masina oamenilor”. Masina, cunoscuta drept Beetle, a fost introdusa pana in 1938, dar izbucnirea razboiului a rasturnat rapid planurile fabricii de la Wolfsburg care s-a transformat intr-o fabrica de piese de schimb pentru aviatie si productia de vehicule militare derivate din KDF.

La sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial, americanii au ajuns mai intai la Wolfsburg, dar nu au vazut niciun interes economic in reluarea fabricii Volkswagen care a fost plasata sub autoritatea Marii Britanii. Ofiterul Charles Radclyffe s-a interesat de aceasta masina neobisnuita pentru acea vreme si a preluat conducerea tehnica a fabricii in ianuarie 1946. Doua luni mai tarziu, masina paraseste liniile de asamblare. In Olanda, in Elvetia si in alte tari europene, Beetle se confrunta foarte repede cu un mare succes datorita calitatilor sale: este in acelasi timp o masina robusta, economica, simpla, si mai ales simpatica datorita formei rotunjite.

In 1974, Volkswagen lanseaza un alt model celebru: Golf. La acea vreme, multi oameni se indoiau ca o masina atat de diferita de Beetle ar putea avea succes. Insa, in mai putin de trei ani, Golful vanduse deja un milion de unitati, succes explicat in principal prin stiinta cronologica a Volkswagen, care a lansat aceasta masina eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil imediat dupa criza petrolului din 1973.

Oferind o gama completa de la vehicule de lux si pana la cele pe doua roti compania germana este pregatita pentru viitor scopul fiind acela de a detrona Toyota pentru a deveni primul producator mondial.

Leave a Reply

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.