Filtrul de combustibil este una dintre cele mai importante componente ale sistemului de alimentare cu carburant al masinii. Acesta nu permite ca murdaria, praful, rugina, contaminantii sau alte substante sa intre in motorul masinii.
Masinile mai noi au filtre diferite in comparatie cu vehiculele mai vechi – in ceea ce priveste designul dispozitivului de filtrare si locatia acestuia in masina. In timp ce in masinile mai vechi cu carburator, locatia filtrului de combustibil ar putea fi practic oriunde de-a lungul liniei de combustibil, majoritatea masinilor moderne vin cu un filtru de combustibil implementat direct in rezervor.
Masinile diesel au si filtre de combustibil care difera de omologii pe benzina in ceea ce priveste designul si functionalitatea. In functie de sistemul sau de alimentare, vehiculul poate utiliza unul (primar) sau doua filtre de combustibil (primar si secundar).
- Filtru instalat in rezervor
Acest tip de filtru este plasat in compartimentul rezervorului masinii, ascuns vederii. Este tipic pentru majoritatea masinilor moderne. Poate fi separat sau integrat in pompa de combustibil. Dezavantajul acestui filtru este ca este dificil de accesat, ceea ce il face incomod pentru inspectie si eventuala inlocuire. Cand fac parte din ansamblul pompei de combustibil, filtrele din rezervor nu pot fi inlocuite independent. Aceasta inseamna ca repararea unui filtru infundat sau deteriorat de acest tip nu va fi nici usoara, nici ieftina.
- Filtru de combustibil primar
Acest tip de filtru poate fi gasit in rezervorul masinii atasat la pompa de admisie a combustibilului. Din cauza pozitiei sale, este numit „filtru” – deoarece filtreaza combustibilul la iesirea din rezervorul de combustibil. Filtrul primar este utilizat in principal la masinile diesel. Functiile sale sunt de a filtra majoritatea particulelor mici si periculoase pentru deseurile de motor – praf mai mare, apa si parafina.
Din pacate, aceste filtre nu sunt renumite pentru filtrarea lor precisa. Ele sunt de obicei urmate de un filtru secundar, care ulterior elimina contaminantii reziduali din combustibil.
- Filtru de combustibil secundar
Se afla pe sina de combustibil a masinii. Este de obicei precedat de prezenta unui filtru primar. Sarcina sa principala este sa capteze ceea ce a esuat filtrul primar. Filtrul secundar este capabil sa prinda microparticule cu dimensiunea mai mica de 10 microni.